DS: Nezaměstnanost mladých lidí
Ve čtvrtek 8. 10. se uskutečnil diskusní seminář na téma "Nezaměstnanost mladých lidí".
Ve čtvrtek 8. 10. se uskutečnil diskusní seminář na téma "Nezaměstnanost mladých lidí".
Úvod večera patřil Martinu Úlovcovi z oddělení analýz trhu práce Národního ústavu pro vzdělávání, který ve svém příspěvku mluvil například o vývoji nezaměstnanosti absolventů v průběhu posledních deseti let či poměru nezaměstnanosti dle jednotlivých oborů u vyučených absolventů a těch s maturitou. Závěrem také zmínil projekty Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy Pospolu a 2015 – Rok průmyslu a technického vzdělávání. Prezentaci Martina Úlovce naleznete v náhledu po levé straně článku (tímto mu děkujeme za souhlas se zveřejněním).
Na vystoupení svého kolegy volně navázala Markéta Žáková z Národního informačního centra pro mládež NÚV. Za zmínku stojí hlavně to, že NICM již od roku 1992 poskytuje mladým lidem a pracovníkům s mládeží bezplatné informace z oblastí jako je: vzdělávání v ČR a v zahraničí, cestování, volný čas, sociálně – patologické jevy, občan a společnost, mládež v EU a další. Je zároveň zastřešujícím, metodickým, kontrolním a koordinačním subjektem pro ostatní informační centra pro mládež v České republice.
Na diskusním semináři mělo kromě státního sektoru zastoupení i to soukromé, a to v podobě HR Project Manager společnosti Nestlé, Zuzany Papíkové. Její prezentace se týkala hlavně celosvětové iniciace společnosti v oblasti vzdělávání a zaměstnanosti absolventů v České republice a na Slovensku nazvané Aliance pro mladé. V rámci ní se členové (kterými jsou kromě Nestlé například i Vodafone, T-Mobile, RWE, GE Money Bank ad.) zavazují mimo jiné k aktivní podpoře a propagaci programů pro mladé lidi, k rozvíjení množství iniciativ, které poskytují mladým lidem relevantní pracovní zkušenosti a k mobilizaci vlastních zaměstnanců, aby se zapojili do přípravy mladých na zaměstnání (např. kariérní poradenství, poradenství k přijímacímu pohovoru atd.). Svůj příspěvek Zuzana Papíková doplnila videem Nestlé needs YOUth.